Jeśli chcemy prowadzić naszą firmę w przemyślany sposób, wcale nie musimy stosować w jej przypadku strategii określanej jako wywarzanie otwartych już drzwi. Możemy czerpać garściami z wiedzy innych osób, często usystematyzowanej i przedstawionej w wyjątkowo interesujący sposób. Opisujące marketing książki można dziś znaleźć w wielu punktach sprzedaży – zarówno stacjonarnych, jak i internetowych. Nie wszystkie są jednakowo wartościowe. Co najmniej kilka to jednak tytuły zasługujące na szczególne uznanie.
Jak zrozumieć social media?
Klasyczna reklama z pewnością nie jest już wystarczająca, gdy zależy nam na przyciągnięciu nowych klientów. Aktywność młodszych pokoleń Polaków w znaczącym stopniu przeniosła się do Internetu, w tym zwłaszcza do mediów społecznościowych. Nawet, jeśli sami mamy konta na popularnych portalach, nie oznacza to wcale, że wiemy, jak sprawdzają się one jako narzędzia marketingowe. Dzięki kolejnym publikacjom możemy jednak zbudować solidną bazę wiedzy na ich temat. Jedną z najciekawszych książek poruszających tę tematykę są „Skuteczne Social Media” Anny Miotk. To pozycja obowiązkowa dla osób, które mają świadomość tego, jak poważne mogą być kryzysy w mediach społecznościowych, a tym samym chcą też wiedzieć, jak rozwiązywać nawet te pozornie drobne, a tym samym łatwe do opanowania. Cennym wsparciem może okazać się również „Siła narracji marketingowej” – doskonała książka autorstwa Mirosława Bujki oraz Sebastiana Hejnowskiego pomagająca w samodzielnym tworzeniu marketingowych treści, które rzeczywiście przyciągają.
Wspaniała reklama
Strategia reklamowa to ciągle jeszcze coś więcej niż tylko marketing w mediach społecznościowych. Istnieje wiele kanałów, dzięki którym możemy dotrzeć do kolejnych klientów i przekonać ich o tym, jak atrakcyjna potrafi być nasza oferta. Oczywiście, przyda się nam wsparcie. Jest go w stanie dostarczyć Piotr Bucki, autor książki „Viral. Jak zarażać ideami i tworzyć wirusowe treści”, pomocna może być jednak również pozycja Franciszka Georgiewa „Księga Adsów” poświęcona reklamie na FB i jej specyfice. Wyjątkowo interesująca jest też książka „Influencer marketing od A do Z”, za którą odpowiadają Patrycja Górecka-Butora, Katarzyna Biegun oraz Paweł Strykowski. Publikacja jest skierowana przede wszystkim do pracowników agencji kreatywnych. Warto ją jednak przeczytać, gdy prowadzi się własny biznes i zastanawia się nad nawiązaniem współpracy z jednym z wielu „kreatorów trendów”.
Strategie marketingowe krok po kroku
Jak zarządzać firmą, aby maksymalizować zyski bez cięcia kosztów? Nietrudno się domyślić, że kluczowa jest nie tylko znajomość różnych strategii marketingowych, ale również wiedza na temat tego, jak wybrać tą, która okaże się najskuteczniejsza w naszym przypadku. Pomoże w tym książka Richarda P. Rumelta „Dobra strategia, zła strategia” oraz ciekawa pozycja Dominiki Trawki „Marketing Premium” opisująca 12 trendów, które można wykorzystać, jeśli ma się w planie zainwestować w to, co określa się mianem dóbr luksusowych. Dzięki obu książkom można też łatwiej wypracować własną koncepcję marki.